TIEDOTE: Peurungan kylpylä uudistuu: Uudistettu sauna- ja allasosasto

Kylpylä Peurunka

Kylpylän sauna- ja allasosasto on suljettu huoltotoimenpiteitä sekä uudistuksia varten

Päivitys tiedotteeseen 21.4.2024
Kylpylän avaus viivästyy komponenttipulan vuoksi. Uudistettu kylpylä avataan yleisölle lauantaina 27.4. klo 8.00. Tervetuloa!

Peurunka täyttää tänä vuonna 50-vuotta ja toiminnan alusta alkaen allasosasto, mm. ainutlaatuinen 100 m pitkä ovaalinmuotoinen jokiallas, on ollut merkittävä osa Peurungan toimintaa. Edellinen suurempi uudistus Peurungan sauna- ja allasosastolle toteutettiin vuonna 2011. Kylpylä on ollut suosittu käyntikohde vuodesta toiseen. Nyt on aika jälleen uudistaa. Kylpylä suljetaan huoltotoimenpiteitä ja uudistuksia varten 7.-21.4.2024.

Uudistettu kylpylä avataan tiistaina 23.4.2024.

Peurungan kylpylän uudistuksen yksi kohokohdista on uusi Saraakallio-teemasauna, joka tarjoaa ainutlaatuisen saunakokemuksen. Saunan teema pohjautuu Laukaan tunnettuihin kalliomaalauksiin ja teema näkyy mm. sisutuksessa ja musiikin ja valaistuksen avulla.  Saraakallio-teemasaunan käyttö sisältyy kylpyläkäynnin hintaan ja se on kaikkien käytettävissä. Teemasaunan voi myös vuokrata yksityiskäyttöön.

Kylpylän tilat sisustetaan kauttaaltaan entistä viihtyisämmiksi, ja kylpylän ääni- ja valomaailma uudistetaan. Rakenteellisesti kylpylä säilyy ennallaan; suosittu jokiallas myötä- ja vastavirtoineen, porealtaat, liukumäet, wibit-rata ja mm suositut Hydrohex-jumpat säilyvät osana kylpyläkokemusta.

Suihkumaailma saa uutta toiminnallisuutta, kun sinne lisätään kaksi elämyssuihkua. Nämä suihkut tarjoavat täyden aistinautinnon – sisältäen äänet, valot, erilaiset suihkutyypit, tuoksut ja veden eri muodoissa. Tämä on todellinen elämys kaikille aisteille.

Kylpylänä teknisellä puolella suoritetaan samalla perusteellinen vuosihuolto.

Peurungan kylpylän uudistus sisältää mm:

• Uusi teemasauna yleisön käyttöön: Saraakallio-teemasauna
  • Kylpylä ulkoasua uudistetaan sisutuselementeillä ja kylpylään tuodaan ääni- ja valomaailmaa
  • Allasbar sisustetaan viihtyisämmäksi, mm. pergolarakennelma, valoja, kasveja.
  • Höyrysaunan laudetilat tulevat olemaan kaksi kertaa suuremmat ja se sisältää erilliset puolet miehille ja naisille.
  • Terapia-allas uudistuu myös, ja sen käyttömahdollisuuksia lisätään kuntoutusasiakkaille sekä liikuntarajoitteisille. Altaaseen lisätään luiska ja nostin, mikä helpottaa pääsyä veteen.
  • Kylpylän yhteydessä palveleva Bistro Nemo uudistaa ilmettään samalla. Jatkossakin Bistro Nemo palvelee pikaruoan ystäviä sekä tarjoaa mm. Peurungan keittiön oman leipurin leipomia suolaisia ja makeita kahvilatuotteita

Uudistettu kylpylä avataan huoltotauon jälkeen yleisölle tiistaista 23.4. alkaen. Seuraa ilmoittelua ja tule tutustumaan ensimmäisten joukossa uudistettuun kylpyläämme.

Lisätiedustelut